Küçük bir işi ileriye taşımak zordur ve ilk birkaç yıl kar elde etmek hiç bitmeyen bir savaş gibi gözükebilir.
Aslında, Small Business Trends’in araştırmasına göre, geçen yıldan itibaren küçük işletmelerin sadece %40’ının kârlı olduğu ortaya çıkıyor. Bu durum, küçük işletmelerin çoğunluğunun, gelecekteki büyüme için işlerine yatırım yapmak için çok az paraya sahip oldukları anlamına geliyor. Küçük bir işletme sahibi iseniz veya bir startupsanız, sınırlı fonlarla büyümek ve işinizi geliştirmek için ne yapmalısınız? Hangi alanlara bütçe ayırıp, hangilerini kısıtlayacağınıza nasıl karar veriyorsunuz?
İşletmeniz daha çok yeniyse ve hangi masrafların operasyonunuz için hayati önem taşıdığını ve hangilerinin kesilebileceğini anlamaya çalışıyorsanız, şu 5 alanda yatırımlarınızı kısıtlamamalısınız;
1) İş Planı
Her şeyden önce, işletmenizin piyasada nerede durduğunu ve nereye gittiğinizi bilmeniz gerekir. Bu durum her zaman çok büyük miktarlarda para yatırımını gerektirmeyebilir. Ancak kesinlikle küçümsenmeyecek miktarda zaman ve kaynak yatırımı gerektirir. İş planınız, çok sayıda pazar araştırması ile analizi içermeli ve elde edilen bilgilerle olabildiğince derinlik kazanmalıdır.
Sağlam bir iş planı hazırlamak için internette tonlarca kaynak var ve işiniz için bir eylem planı hazırlama konusunda geç kalmamalısınız. Başarılı bulduğunuz bir Startup’un tek sayfalık bir iş planı veya küçük işletmeler için hazırlanmış olan birçok iş planından ilham alabilirsiniz. Önemli olan, doğru araştırmayı yapmanız ve işletmenizin amacı, müşterilerinizin kim olduğu ve nereye gideceğiniz hakkındaki hayati sorulara olabildiğince doğru cevapları verebilmenizdir.
2) Müşteri Hizmetleri ve İletişim
Müşteri hizmetleri ve iletişim konusu, tüm işletmeler için oldukça önemlidir. Ancak müşterilerin yeni yeni tanımaya başladığı ilk yıllarındaki işletmeler için hayati önem taşımaktadır. Müşterilerinizle telefon yoluyla iletişim kurmayı planlıyorsanız, ilk önce yapılması gereken yatırım; kaliteli bir çağrı merkezi ve telefon sistemidir.
Doğru seçilecek bir iş telefonu sistemi, yeni kurulan ve küçük işletmeler için gelişmiş, kurumsal düzeyde özellikler sunabilir. Ayrıca en uygun maliyetle, diğer büyük işletmelerle rekabet edebilmenizi sağlar. Kaliteli bir telefon sistemi, aşağıdaki gibi özellikleri sunabilmelidir;
- Otomatik cevaplama
- Etkin çağrı yönlendirme
- Konferans özellikleri
- Mobil cihazlardan iş telefonuna erişme özelliği
- Sesli Mesaj
- CRM gibi diğer iş uygulamalarıyla entegrasyon ve daha fazlası
İyi bir iş telefonu sistemi, işinizle birlikte kolayca büyüyebilmelidir. Böylece gerekli durumlarda, çalışanlarınızın sayısı arttığında kolayca kapasite artırımı yapılabilir veya tam tersini de düşünebilirsiniz.
Kolayca iletişim kurma ve müşteriler için kolay ulaşılabilir olma konusunda kullanmanız gereken diğer araçlar, müşteri destek formları ve sosyal medyadır.
3) Pazarlama
Birçok küçük işletme, sermaye yetersizliğinden dolayı erken aşamalarında pazarlama çalışmalarından kaçınmaya çalışır. Aslında modern teknolojiler, dijital çağ ile birlikte pazarlamayı her zamankinden daha basit ve daha kolay hale getirmiştir.
Yerel ve B2B işletmelerin bazıları için pazarlamanın en etkili yolları; blog ve SEO’dur. Google ve diğer arama motorları, arama yapanların sorularını cevaplamak için web üzerinde en alakalı ve kapsamlı içerikler arıyor. Bu nedenle, potansiyel müşterilerinizin Google’a ne gibi sorular sorduklarını bulmak için Google’ın anahtar kelime aracını ve diğer çevrimiçi araçlarını kullanabilirsiniz. Ardından bu konuların etrafında web siteniz için içerik oluşturabilirsiniz.
Genç işletmenizi insanlarla tanıştırmak ve potansiyel yeni müşterilere ulaşmanın bir diğer kolay yolu sosyal medyadır. Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformları, işletmeleri platformlarında ücretli reklamlar kullanmaya zorlasalar da biraz yaratıcılık, birazcık reklam ve uygun kullanım ile sosyal medya platformları, organik olarak işiniz için tanıtım ve farkındalık yaratmanın harika bir yoludur.
Son olarak, e-posta pazarlamasını da eklememiz gerekiyor. Birçok küçük işletme e-posta pazarlamasına sıcak bakmaz, ancak doğru yaptığınızda pazarlamanın en etkin araçlarından biri olabilir. Bunu başarmak karmaşık bir bilim olabilirken küçük işletmeler, e-posta almayı kabul ettikleri sürece müşterileri ile etkileşimde bulunabilir.
4) Hukuki Destek ve Muhasebe
Bu iki konu, küçük işletmelerin geleceği için hayati öneme sahip olması nedeniyle, bu yazımızda yer alıyor. Muhasebeciler ve avukatlar için komik olan durum, onlara gerçekten ihtiyaç duyduğunuz zamana kadar, eksikliğini düşünmemenizdir. Tabi o zaman da biraz geç kalmış olabilirsiniz.
Yeni kurulan şirketinizin ihtiyaç duyduğu son şey, gereksiz bir dava veya maliyeden gelen beklenmedik bir denetimdir. İşletmenize büyük bir iyilik yapın ve iş hayatınızın başında kaliteli bir muhasebeci ve avukata yatırım yapın.
5) Teknik Destek
Birçok küçük işletme sahibi, teknoloji ile ilgili konularda tüm işleri kendileri yapmaya çalışır. Ve hatta bunları yaparak öğrenmeye veya bir yerlerden yarım yamalak duyduğu bilgilerle çözmeye çalışır. Bu durum ilk duyduğunuzda oldukça cazip gelebilir. Ancak yetkinlik gerektiren işleri halletmeye çalışırken, değerli zamanlarının boşa harcarlar ve bunu çok geç fark ederler.
Her şeyi kendiniz yapmayı öğrenerek tasarruf ettiğinizi düşünebilirsiniz. Ancak BT ile ilgili görevlerde harcadığınız saatler, işletmenizin dolaylı olarak ödediği faturalara eklenir. Bunun yerine, güvenilir bir BT ortağı veya BT profesyoneli bulun ve hizmetlerinden yararlanmaya başlayın.
İşletmenizin büyümesini sürdürmek ve geleceğe sağlam yatırım yapmak için, çalışmalarınızın ilk aşamalarında yukarıdaki 5 alanda mutlaka yatırım yapın.